בית הספר הירוק יוני 18, 2017 14:54

כשהגעתי לפגישה עם עליזה, מנהלת בית הספר הירוק בכפר סבא, הוקסמתי מהאנרגיות ומהחזון הנפלא שהציגה בפני. בית ספר שחרט על דגלו ליצור מרחב למידה מכבד ותומך תוך כבוד ואהבה לאדם, לארץ ולאדמה. ניכר שהיצירה הייחודית והאהבה לטבע מורגשות בכל מקום במתחם בית הספר. הפריטים שהכנתי למרחבים הציבוריים בבית הספר עוצבו ברוח המקום והחזון, תוך מתן מענה פונקציונאלי לנדרש. בחרתי לעבוד גם עם עץ מממוחזר ועם פריטים שמשמרים את הקיים תוך שינוי ייעודם מזה המקורי.



גביעי ביה"ס קבלו במה מיוחדת, מקורית ומכובדת ומוקמו בתוך ארגזי עץ תלויים. תריס אדנית על בסיס תריס עץ ישן מוקם בכניסה לחדר המנהלת ועל הרצפה מוקמו בולי עץ ישנים שנצבעו ושויפו באופן ניכר ומשמשים כבמה לתצוגת עבודות האומנות של התלמידים.



מסדרון הכניסה התחדש בספסלי עץ בסגנון כפרי, ארגז מעץ ממוחזר עם פסי מתכת ממוחזרים משמש כשולחן צד בין הספסלים. מתריס העץ האותנטי הוסרו שכבות הצבע לכדי גוון עץ טבעי, חלק מהשלבים הוסרו ומראה שולבה במקומם. מסגרות חלון אותנטיות ניתלו על קירות המסדרונות ובהן איורים ותעודות לצד עבודות היצירה היפות של התלמידים. עכשיו כשהתלמידים או אורחים נדרשים להמתין לאנשי הצוות, נעים ומזמין יותר לשהות במקום נעים ומטופח.




נדרשתי לפתרון איחסון ותלייה עבור הווסטים הצבעוניים של משמרות ביה"ס. לשם כך הוכנו ארגזי עץ מסיביים וגדולים עם מכסה וכן לוחות מתלים מעוצבים מעץ ממוחזר שמוקמו במספר חדרים. שלטים קטנים מעץ ממוחזר הודבקו על דלתות חדרי השירותים.



גם אני מאמינה שסביבה אסתטית ותומכת מטפחת שייכות ומעורבות בין באי ביה"ס.